Naispower loovjuhid Ideas

Kindlasti on kõik reklaami- ja turundusvaldkonna inimesed kogenud, et enamasti on agentuurides projektijuhid naised ja loovjuhid mehed. Aeg-ajalt tehakse rahvusvahelisi üleskutseid ja tõstetakse teema fookusesse, et rohkem naisi loovjuhiks saaks, kuid murrangulist hüpet ei ole senini toimunud. Idea on selles osas erand, meil on kõik loovjuhid naised! Saage tuttavaks Kadi Hugo, Jaana Kuke ja Elen-Greete Jaadlaga.

Loovmaailmas on aastaid võideldud stereotüüpilise mõtlemise vastu. Samas (nagu igas teiseski valdkonnas) kohtab siingi kohati mõttemalli, et mehed sobivad näiteks (reklaami)agentuuri ja loovtiimi juhiks paremini kui naised. Ma küll ei tea, mida täpselt kardetakse, kas seda, et naisloovjuhilt tulevad ainult sellised ideed, mis sisaldavad nunnusid beebisid ja roosamannat? Samahästi võiks ju eeldada, et meesloovjuhid saavad hakkama ainult autode ja tööriistade promomisega. Elu näitab, et loomulikult ei ole üks sugu teisest parem ning kliendiportfellid on kõigil vägagi vaheldusrikkad. Idea naispoweri tiim on selleks heaks näiteks.

Kui Kadilt, Jaanalt ja Elen-Greetelt küsida, mida nad agentuuritöös kõige enam hindavad, tuleb vastuseid seinast seina. Näiteks leiab Kadi, et agentuuritöö on geniaalne sümbioos väga erinevatest teemadest: loovus, vabadus, reeglid, äri, müük, loogilisus, efektiivsus,
boheemlaslikkus, faktid, rutiin, fantaasia, muutused … See on põnev ja alati väljakutse ning talle see sobib. „Kunagi Saksamaal küsis üks tuntud reklaamitegija minult, mida on minu arvates meie äris kõige rohkem vaja ja vastas ise – mune. Sel hetkel mõtlesin, et on ikka üks seksistlik “Schwein”. Alles hiljem mõistsin, et kõige rohkem on vaja julgust,“ meenutab Kadi.

Jaana ütleb, et tema töö põhimõte on „meie“. „Edukas loovmeeskond ja loovtöö algab “meie” tundest. Mitte “tema” rumal idee, mis muutub iga päevaga sobimatuks, mida “mina” pean teostama, vaid “meie” geniaalne idee, mis muutub ajaga aina paremaks – see on tunne, mille nimel tööd teen,“ sõnab Jaana.

Elen-Greete sõnul mängib õnnestumise puhul väga olulist rolli meeskonna sünergia. „Mind ümbritsevad igapäevaselt inimesed, kellega võiks vabalt luurele minna ning see ongi minu jaoks juba pool võitu. Kui veel juurde lisada talendikus, loogika ja ühine arusaam eesmärgist, ongi see x-faktor olemas,” ütleb Elen-Greete. „Meeskonna puhul hindan kõrgelt ka pehmeid väärtuseid, näiteks tahet ja soovi ennast pidevalt arendada. On inspireeriv teha tööd väga uudishimulike inimestega, sest see peegeldub ka loovlahendustes.”

Kadi Hugo elas 13 aastat Saksamaal ning seal sai alguse ka tema loovkarjäär. Ta õppis Krefeldis graafilist disaini/visuaalset kommunikatsiooni. Hiljem töötas Düsseldorfis mitmes suures loovagentuuris, algselt juunior kunstilise juhina ning pärast juba kunstilise juhina.
Viimane töökoht oli Havas Grupi agentuuris, mida Idea Balti riikides esindab, nii et Kadi on ringiga samas agentuuris tagasi, ainult et teises riigis.

Eestis töötas Kadi peaaegu 10 aastat Kontuuris kunstilise juhi ning loovjuhina.
Klientide nimekiri, kellega ta koos tööd on teinud, on üsna pikk ja vaheldusrikas. Näiteks mõned rahvusvahelised: Citroēn, Lexus, Toyota, Thomapyrin, Subway, Evian, die Welt, mobilcom, bild.de, Sixt. Suurimaks ja üheks olulisemaks kliendiks Eestis on olnud Rakvere Lihakombinaat, hetkel teeb Kadi koostööd peamiselt Liviko brändide ja Aatriumiga.

Oma kahes riigis elamise ja töötamise võtab Kadi kokku nii: „Saksamaa õpetas töötama, olema kohusetundlik ja täpne. Eesti õpetab elama, improviseerima ja hakkama saama.“

Jaana Kukk töötas enne Ideat reklaamiagentuuris Newton loovjuhina. Ta on juhtinud Swedbanki, Farmi, Eesti Ekspressi, Eesti Päevalehe, Ergo ning paljude teiste Eesti tugevate brändide loovkontseptsioonide ja korporatiivse identiteedi väljatöötamist. Oma suurimaks töövõiduks ja pikimaks suhteks peab Farmit, keda aitas 10 aastat areneda, nii et Terve Eesti kiidab!

Jaana sõnul on kliendi usalduse võitmine samuti “meie” suhte saavutamine. Lihtne test, mis kinnitab, kas klient on paadis, olevat see, kuidas klient loovtiimilt tööd tellib. Kas sõnadega „jah, me võiks seda teha“ või hoopis „palun tehke seda, mida me teilt tellime“. Kui saavutada üleüldine “meie” tunne, nii tiimi sees, agentuuri kui ka kliendi vahel, siis saab rahulikult ja segamatult keskenduda põhilisele – muuta maailma paremaks “meie” ehk inimeste ja ühiskonna jaoks.

Elen-Greete Jaadla alustas Ideas tööd Euro RSCG PR-is (praegune Idea PR) kommunikatsioonikonsultandina pärast Tartu Ülikooli ajakirjanduse ja kommunikatsiooni lõpetamist. Mõne aasta pärast, kui lõppesid TÜ magistriõpingud kommunikatsioonijuhtimise erialal, ei saanud temast aga kommunikatsioonijuhti, vaid hoopis copywriter. Siin mängisid suurt rolli Elen-Greete seikluslik iseloom, mis hoiab meeled valla ning Ideas propageeritav väljakutse liikuda majas sees ühelt positsioonilt teisele.

Elen-Greete toob esile, et on olemas projekte, millest õppida ja on projekte, mida saab seinale riputada. Mõnikord saab uhke olla näiteks selle üle, kuidas väga kriitilistes ajalistes tingimustes valmib midagi tõeliselt erakordset. Samas eriti suurt rahuldust pakuvad pikemad projektid, kus on aega istuda ja mõelda ja settida, mitu korda ümber mõelda ja siis jälle tagasi minna. Elen-Greete nendib, et reklaamiäris annab hea kategooria ülevaate ja koduse tunde igapäevatöös just pikaajaline koostöö. Õnneks Elen-Greetel on vedanud ja ta on saanud pikalt koostööd teha mitme ettevõttega: Ülemiste keskus, EAS, Rimi, Liviko (Crafter’s ja Vana Tallinn), Aatrium, Lottemaa, Muhe Mesi, SEB.

Edukas loovmeeskond ja loovtöö algab “meie” tundest. Mitte “tema” rumal idee, mis muutub iga päevaga sobimatuks, mida “mina” pean teostama, vaid “meie” geniaalne idee, mis muutub ajaga aina paremaks – see on tunne, mille nimel tööd teen.

Seotud uudised

Rohkem kraami