Anna tagasisidet

PODCAST

Idea360

saade@idea.ee

Idea360: Katri Kerem – peaksime rohkem teadma, kuidas inimesed “töötavad”

Idea360

+372 669 1000 info@idea.ee

Kuidas inimesed langetavad otsuseid? Et saada küsimusele vastus, valisime turundussaate Idea360 seekordseks teemaks käitumisökonoomika ehk teaduse otsuste tegemisest. Külas on EBSi turunduse professor Katri Kerem.

0:00 / 0:00

Idea360: Katri Kerem – peaksime rohkem teadma, kuidas inimesed “töötavad”

Kui palju mängivad eri otsuste langetamise juures rolli emotsioonid, senised kogemused ja kui palju kogutud informatsioon? Millised on erinevad tehnikad, mille kaudu kaupmehed ja ka avalik sektor proovivad meid ühe või teise otsuse poole suunata? Mida tähistab inglise keelne sõna “nudge”? Mis on loyality loop?

Neile ja teistele küsimustele vastab Idea360-s Estonian Business Schooli turunduse professor Katri Kerem, kel on varasema turundusalane töökogemus nii kliendi kui ka agentuuri poolelt. Katri peamisteks huvivaldkondadeks on turunduskommunikatsioon ja tarbijakäitumine.

Katri selgitab turundussaates, et inimesed teevad otsuseid ikka pigem emotsionaalsetelt, mitte ratsionaalsetelt. Sageli on infohulk otsusetegemisest väga mahukas, mistõttu loobuvad inimesed ratsionaalse valiku tegemist ning lihtsalt langetavad otsuse olemasoleva info ja kõhtutunde põhjal. “Usun, et see turundustöö, mida ettevõtetes igapäevaselt tehakse, oleks oluliselt tulemuslikum juhul, kui turundajad mõtleksid mitte ainult selle peale, et kuidas turundus töötab, vaid ka selle peale, kuidas inimesed “töötavad””, sõnab Katri.

Kaitumisökonoomika kohta soovitab Katri Kerem hoida silma peal Dan Ariely mõtteavaldustel, samuti lugeda Richard Thaleri raamatut Nudge.

Kuula lähemalt juba saatest.

Vestlust veavad Egle Loor ja Kuldar Kullasepp.

Kommentaarid

Teavita mind uuest saatest

Varasemad saated

PODCAST
Idea360 63: Eha Talvist-Reinsalu – bränding ja müügikampaaniad käivad käsikäes
Kuula
PODCAST
Idea360 62: Kristi Jõeäär – iga bränd peab teadma, miks ta eksisteerib
Kuula
PODCAST
Idea360 61: Ailar Jüriado – performance marketing lubab tasuda ainult reaalsete tulemuste eest
Kuula
PODCAST
Idea360 60: Joao Rei – liiga palju reklaami vihjab kehvale tootele (inglise keeles)
Kuula