Anna tagasisidet

PODCAST

Idea360

saade@idea.ee

Idea360 55: Andrija Arro ja Mait Mäesalu – Jaekaubandus ja andmed

Idea360

+372 669 1000 info@idea.ee

Jaekaubandus on üks nendest vähestest valdkondadest, kus Eesti turu suurust arvestades iga kliendi kohta kiiresti väga palju andmeid tekib. Kuidas neid andmeid kasutatakse ja millised on trendid tulevikuks, sellest räägivad Rimi Eesti turunduse ja kommunikatsioonijuht Andrija Arro ning Eesti E-kaubanduse Liidu juhatuse esimees ning Home4You e-kaubanduse ja hulgimüügi juht Mait Mäesalu.

0:00 / 0:00

Idea360 55: Andrija Arro ja Mait Mäesalu – Jaekaubandus ja andmed

Ideepunkte saatest:

  • Kuigi endast andmete jagamisse suhtutakse tihti veel kriitiliselt, siis hea ja personaalse teenuse nimel ollakse üha rohkem valmis enda kohta infot avaldama.
  • E-kaubanduses on konkreetsete ostlejate andmete pidev ja süsteemne kogumine ja kasutamine lihtsam ja levinum.
  • Tavapoodides kogutakse andmeid nii anonüümselt kui ka isikustatult – viimasel juhul siis,  kui ostud on registreeritud kliendikaardiga. See võimaldab personaalsemaid pakkumisi.
  • Väliste andmepunktide kasutamine, nagu näiteks ilmateate kasutamine kaupade juhtimisel, kogub vaikselt hoogu kui on siiski veel vähelevinud.
  • Niinimetatud tavaliste poodide ehk inglise keeles brick and mortar kaupluste kadumisse võib suhtuda sarnaselt nagu paberajalehtede hääbumisse – seda on kuulutatud pikalt, mahud võivad olla vähenenud, kuid uued kontseptsioonid hoiavad ka tavapoed endiselt edukalt pildil.
  • Suureks küsimärgiks on suurte kaubanduskeskuste tulevik. Juba praegu on näha, et need muutuvad pigem meelelahutuskeskusteks.
  • Eesti e-kaubanduses on viimasel ajal suureks trendiks toidukaupate tellimine ja kojuvedu. Mait Mäesalu peab seda osalt PR- ja “turundussõjaks”, Andrija Arro hinnangul on mahud täna veel niivõrd väikesed, et investeeringute tasuvusaeg on väga pikk.

Viited:

VendHQ – Future of Retail

Postimees – e-poest toidu tellimise müüdid ja tegelikkus

A.T. Kearny – 4 Visions of the Future of Shopping Centers

 

Kommentaarid

Teavita mind uuest saatest

Varasemad saated

PODCAST
Idea360 67: Hedwig Meidra – kommunikatsioon olgu tippjuhtkonnale võimalikult lähedal
Kuula
PODCAST
Idea360 66: Timmi ja Mägi – aktiivne suhtlus, eeltöö ja kõneisikud aitavad jõuda meediasse
Kuula
PODCAST
Idea360 65: Boost Yourself – tee sellist toodet, mida ise tahaksid osta
Kuula
PODCAST
Idea360 64: Mauri Sööt – tähendusrikkusest saab rääkida ainult siis, kui toode või teenus hea on
Kuula