Anna tagasisidet

PODCAST

Idea360

saade@idea.ee

Idea360 54: Joosep Lassmann – reaalajas analüüse tegevad arvutid on tulevik

Idea360

+372 669 1000 info@idea.ee

Septembrikuise andmete, privaatsuse ja GDPRi minisarja teises saates on külas Idea analüütikatiimi team lead Joosep Lassmann. Juttu tuleb kaasaegse andmeanalüüsi võimalustest ja piilume ka tulevikku.

0:00 / 0:00

Idea360 54: Joosep Lassmann – reaalajas analüüse tegevad arvutid on tulevik

Ideepunkte saatest:

  • Tänu arvutusvõimsuse kiirele kasvule on muutunud ka andmetöötus. Varasemalt inimese poolt tehtud visuaalse andmevaatluse asemel analüüsivad arvutid läbi ülisuurt hulka andmeid – rohkem, kui inimene eales suudaks.
  • Kuna andmete salvestamine on soodne, siis enam ei ole vaja valikuliselt otsustada, mida salvestada. Selle asemel salvestatakse sisuliselt kõike ja nii tekib suur hulk struktueerimata andmeid ehk big data. Neid andmeid analüüsides on võimalik arvutite abil jõuda tulemisteni, mida inimene uuringu eel hüpoteesina isegi välja pakkuda ei osanud.
  • Edukaks kliendiandmate ja -käitumise analüüsiks on vaja kümneid tuhandeid kliente.
  • Väikeettevõtte enda andmehulgad võivad olla küll väiksemad, kuid neis võivad aset leida samad trendid mida on tuvastanud suuri andmehulki töötlevad ettevõtted.
  • Kuigi uute andmete hulk kasvab pidevalt, siis täna analüüsivad enamus süsteeme ajaloolisi andmed. Pidevalt õppivaid lahendused on väga innovaatilised, kuid neid on veel vähe.
  • Andmeid kogudes lähtu esmalt sellest, mida sul on kindlalt vaja teada ja koguda. Need andmed kogu struktueeritult. Seejuures on oluline, et kliendid teaksid, milliseid andmeid nende kohta kogutakse.
  • Sind puudutavad andmeid ei pruugi olla “sinu omad” kui neid teab arvestatav hulk teisi inimesi. Siis saavad need ka nende andmeteks ja sul ei pruugi olla õigust nõuda näiteks nende kustutamist.

 

Viited:

AskRobin

Põhjalik artikkel big data kasutamisest Tescos

Kommentaarid

Teavita mind uuest saatest

Varasemad saated

PODCAST
Idea360 63: Eha Talvist-Reinsalu – bränding ja müügikampaaniad käivad käsikäes
Kuula
PODCAST
Idea360 62: Kristi Jõeäär – iga bränd peab teadma, miks ta eksisteerib
Kuula
PODCAST
Idea360 61: Ailar Jüriado – performance marketing lubab tasuda ainult reaalsete tulemuste eest
Kuula
PODCAST
Idea360 60: Joao Rei – liiga palju reklaami vihjab kehvale tootele (inglise keeles)
Kuula