Anna tagasisidet

PODCAST

Idea360

saade@idea.ee

Idea360 30: Ailar Jüriado – programmatic reklaami osakaal kasvab

Idea360

+372 669 1000 info@idea.ee

Digireklaami valdkonnas on viimastel aastatel laineid löönud programmaticu kaudu reklaamide ostmine. Aastal 2020 ostetakse ennustuse järgi 80% USA turu digireklaamidest programmaticu kaudu. Millised on selle eelised tavapärase “ostan reklaami kanali omanikult” lahenduse ees? Teemat selgitab Idea Havas Media  digimeediastrateeg Ailar Jüriado.

0:00 / 0:00

Idea360 30: Ailar Jüriado – programmatic reklaami osakaal kasvab

Programmaticu kaudu meediaost tähendab seda, kus tehnoloogia kaudu automatiseeritakse ja optimeeritakse reklaamiost reaalajas läbi süsteemi, kus puuduvad vahendajad. Seega ostja ei puutu kokku kanali esindajatega, vaid ostab läbi süsteemi soovitud sihtrühmale reklaamide kuvamist. Olenevalt seadistustest valib kas süsteem või reklaamiostja selleks sobivad kanalid. Progammaticu kaudu kuvatakse reklaame väga suures hulgas kanalites sh nii kohalikes kui rahvusvahelistes kanalites.

Ailari sõnul on üks programmaticu eeliseid see, et reklaamiostja ise jääb nö kampaania juhiks. “Juhul, kui  koduleht, kuhu bänner suunab, ei avane või esineb mõni muu probleem, saab ta ise kohe kampaania peatada või suunata sellele teisele lehele. Ta ei pea selleks ühendust võtma meediakanaliga. Lisaks saab reaalajas jälgida, kuidas reklaamid eri kanalites töötavad ning vastavalt sellele teha muudatused,” selgitas ta.

Kuigi automatiseeritud reklaamiostu keskonnavad viitavad ohule nagu inimesi ehk ei lähegi tulevikus meediaplaneerimiseks vaja, ei tasu Ailari sõnul spetsialistide oskuste ja hinnangute panust alahinnata. “Kuigi paljud tegevused on täna juba automaatsed, on inimeste roll valida õige strateegia reklaamide kuvamiseks, sihtrühma määratlemine, tegevuse jälgimine ning vastavate muudatuste ellu viimine. Seda robotid meie eest teha ei saa.”

Kuula saatest, kuidas programmaticu kaudu meediaost toimib, millised on selle lahenduse kolm olulisemat eelist, mida tähistab tähekombinatsioon DMP ja kuidas “küpsised” meid internetis jälitavad.

Kommentaarid

Teavita mind uuest saatest

Varasemad saated

PODCAST
Idea360 30: Ailar Jüriado – programmatic reklaami osakaal kasvab
Kuula
PODCAST
Idea360 29: Silver Vohu – sponsorluse ROI olgu mõõdetav
Kuula
PODCAST
Idea360 28: Milleks brändile tähendusrikkus?
Kuula
PODCAST
Idea360 27: igaüks vajab visiooni
Kuula